Selasa, 7 Oktober 2014

Set untuk suami letih bekerja

Hai dan selamat bertemu kembali dalam perkongsian saya di laman blog irenevitamin.Entri yang akan saya kongsikan di sini amatlah bertepatan sekali kerana suami sebagai ketua keluarga yang selalu keluar bekerja(walaupun ada juga isteri yang bekerja)amatlah memerlukan supplemen tambahan yang mampu menghilangkan rasa letih.

Suami saya juga bekerja walaupun bukan dalam sektor kerajaan. Hanyalah bekerja sendiri dan mampu menyara kami sekeluarga dengan pekerjaan yang agak berat juga. (Suami mengusahakan kebun buah-buahannya sendiri dan dibantu oleh seorang pekerja)Jadi memandangkan saya menjual dan mengambil vitamin shaklee ini dahulu  daripada encik suami,saya telah membuat kajian beberapa supplemen mana yang sesuai diambil oleh encik suami.Syukur juga supplemen ni kami sekeluarga boleh mengamalkannya.Secara tidak langsung apabila encik suami mengadu letih,kurang sihat malah pening kepala saya telah memberinya empat jenis vitamin.

Supplemen yang pertama sekali saya berikan kepada encik suami ialah B Complex.Mula tu si dia kurang berkenan kerana apabila membuang air kecil dia mengadu urine kuning..ops lupa saya nak terangkan pada dia kenapa boleh bertukar jadi kekuningan...hehe..B complex ni membantu proses penghadaman makanan dengan menukarkan lemak,karbohidrat dan protein kepada tenaga.Di samping mampu mengurangkan masalah keletihan atau kelesuan.Ianya juga mudah larut dan terserap dalam badan manusia..Yang paling bagus sekali,supplemen ni boleh mencegah stres!Hebat ke hebat?

Saya juga akan pastikan encik suami membawa bekal minuman Performance drinks(PD).Sebelum ni dia selalu minum air sirap saja apabila dahaga..Daripada minum minuman air sirap,saya ubah pengambilan air penghilang hausnya dengan minuman penggalak tenaga(energy booster)Ni dia suka betul sebab rasa PD ni perisa oren dan memang sangat membantu tubuh menjaga kestabilan bendalir agar tidak terhidrat.PD ni jika para pembaca nak tahu sangat baik untuk sistem neuromotor iaitu tindak balas saraf dengan otot supaya saling berhubung.Kan ke bagus tu..

Untuk kesihatan keseluruhannya saya telah memberikan encik suami Cohealth10.Saya amat mengambil berat tentang kesihatan jantung dia kerana saya berpendapat jantung yang merupakan organ otot yang bekerja keras untuk berfungsi dengan baik.Ianya berupaya meningkatkan tenaga,tambah stamina dan mampu kurangkan kelesuan setelah seharian bekerja.Selain itu pengambilan Cohealth10 sebiji sehari mampu meningkatkan peredaran darah untuk bekalkan tisu kulit dengan oksigen yang mencukupi.Untuk pengetahuan juga ianya mampu membuatkan kita awet muda!

Kesemua set supplemen yang saya kongsikan sebentar tadi adalah pengambilan pada siang hari.Sekiranya suami beritahu dia terlalu penat dalam keadaan cuaca yang tidak menentu,maklumlah sekarang ni cuaca sekejap panas dan adakalanya sejuk dan berangin.Jadi saya akan beri dia 4 tablet ostematrix!
Bolehlah tidur lebih lena dan apabila keesokkan pagi lenguh dan kebas kebas badan hilang . Kebaikan utama tablet ostematrix ni terletak pada Komposisi vitamin D dan magnesium.Ianya mampu membekalkan  nutrien harian termasuklah kalsium. Diumpamakan memakan sebiji tablet ostematrix ni bersamaan dengan 80 biji buah badam!

Kepada para pembaca di luar sana yang ingin membantu encik suami kekal sihat dan cergas boleh memberi si dia beberapa supplemen semulajadi hanya dari vitamin kesukaan ramai ni.

**Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

=========================================
Sihat dan Berjaya.
Jom sertai kami.Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini Sila hubungi saya segera :
Perunding Vitamin Anda :

Irene Chew
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah.
Cod/by hand Tenom,Sabah
Gdex seluruh Malaysia Contact No : 012-8373981 (whatsapp/instagram)

Email : irene_adel26@yahoo.com

FANPAGE FB: https://www.facebook.com.irenevitamin.com
FB :Irene Chew
wwwirenevitamin.blogspot.com

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee
Anda boleh dapatkan konsultasi percuma &  produk Shaklee dari saya.Hubungi Segera.


Posted via Blogaway

4 ulasan:

  1. Nice sharing...jangan lupa singgah d blog sy am!hihi.vitaminno1saya.blogspot.com/2014/10/pembekal-tenaga-suami-bekerja.html?m=1

    BalasPadam
  2. wow..hebatnya..perkongsian yg sgt menarik..Shaklee Supplement the best!

    BalasPadam
  3. Terima kasih semua..Supplemen shaklee ni lengkap semuanya.Jangan ragu2 untuk menggunakannya!

    BalasPadam

 

Penafian

Segala maklumat yang terkandung di dalam blog ini adalah berkaitan produk kesihatan Shaklee. Ia bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sekiranya anda menghidap sebarang penyakit sila dapatkan khidmat nasihat dan rawatan daripada doktor dan pakar pemakanan anda.

Sijil Halal Shaklee

Total Pageviews