Rabu, 15 Oktober 2014

Migrain yang mengancam kalbu!

Hai selamat malam kepada pembaca blog entri irenevitamin ini. Malam ini saya tidur agak lewat sedikit kerana sangat teruja mahu berkongsi tentang supplemen yang sungguh awesome ni!
Siapa di antara pembaca blog ini yang pernah mengalami sakit berdenyut-denyut di kepala.Rasanya seperti mahu pecah kepala..Saya amat pasti sebahagian daripada kita pasti pernah mengalami situasi seperti ini.Mujurlah supplemen shaklee ini ada menyediakan supplemen seperti ini kan...Okey,sila teruskan pembacaan anda tentang perkongsian saya ini tentang migrain.

Apakah vitamin Shaklee yang sesuai untuk pesakit MIGRAIN?

Gabungan OSTEMATRIX & B-COMPLEX adalah vitamin Shaklee yang terbaik untuk pesakit migrain. Ini kerana:

Ostematrix (Kalsium, Magnesium & Vitamin D)

Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.

Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migraine. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.

Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai ba tu dalam ginjal atau pundi kencing.

B Complex

Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain. Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang migraine, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, stroke dan sebagainya.

Bagi penderita migraine, anda hendaklah mengetahui penyebab-penyebab yang boleh menjadikan anda diserang migraine. Sekiranya ia berpunca dari pemakanan, maka anda perlulah menjaga pemakanan anda. Begitu juga dengan perkara2 lain seperti aktiviti harian dan sebagainya. Serta, pertimbangkanlah tentang mengambil vitamin/supplement sebagai pembantu untuk menyelesaikan masalah anda, kerana ia pasti lebih baik dari makan ubat berasaskan dadah secara berterusan.

PETUA HINDARI MIGRAIN

   * Memakan makanan yang mengandungi thyramine seperti keju
   * Makanan yang mengandungi monosodium glutamate (MSG)
   * Elakkan bau yang busuk, bunyi bising dan asap rokok
    * Minuman yang mengandungi kafein berlebihan
   * Stress dan tekanan
   * Jadual tidur yang tak tetap
   * Menundakan waktu makan dan biar perut kosong terlalu lama

MAKANAN YANG SESUAI UNTUK PESAKIT MIGRAIN

    telur : kerana kaya dengan Omega 3 yang dikatakan amat baik untuk merawat migrain
    kekacang : kerana mengandungi magnesium. Tahukah anda bahawa kekurangan magnesium dalam badan boleh menyebabkan migrain. Selain itu, magnesium juga dikatakan berkesan untuk menenangkan fikiran yang berada dalam keadaan tegang ketika tengah diserang migrain.
    susu : riboflavin atau vitamin B2 berfungsi membentuk sel darah merah, antibodi dalam tubuh dan membantu menukarkan karbohidrat kepada tenaga kerana kekurangan tenaga dikatakan salah satu punca migrain
    bayam : kaya dengan magnesium
    salmon : tinggi kandungan Omega 3

**Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

=========================================
Sihat dan Berjaya.
Jom sertai kami.Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini Sila hubungi saya segera :
Perunding Vitamin Anda :

Irene Chew
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah.
Cod/by hand Tenom,Sabah
Gdex seluruh Malaysia Contact No : 012-8373981 (whatsapp/instagram)

Email : irene_adel26@yahoo.com

FANPAGE FB: https://www.facebook.com.irenevitamin.com
FB :Irene Chew

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee
Anda boleh dapatkan konsultasi percuma &  produk Shaklee dari saya.Hubungi Segera.


Posted via Blogaway

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Penafian

Segala maklumat yang terkandung di dalam blog ini adalah berkaitan produk kesihatan Shaklee. Ia bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sekiranya anda menghidap sebarang penyakit sila dapatkan khidmat nasihat dan rawatan daripada doktor dan pakar pemakanan anda.

Sijil Halal Shaklee

Total Pageviews