Selasa, 28 April 2015

Tolong,saya sakit gigi!!!

Saya pernah alami masalah sakit gigi geraham yang boleh dikatakan sakit sangaaat!Hehe..Masa ni sebarang kerja pun sukar dilakukan apatah lagi semasa sakitnya berdenyut-denyut.Asyik nak marah saja. Perasaan pun bercampur antara berani cabut gigi ataupun makan ubat sahaja.Kalau tentang cabut gigi ni saya agak penakut juga.

Di sini saya kongsikan tips untuk menghalang sakit gigi daripada menganggu kehidupan seharian kita..

Tips penjagaan gigi;

☆Berus gigi 2X sehari
☆Guna flos gigi
☆ Gunakan listerine ataupun ubat kumur di pasaran
☆Mengurangkan makanan manis seperti coklat dan gula-gula
☆Buat pemeriksaan berkala iaitu 2X setahun di klinik pergigian
☆Makan supplemen yang bersesuaian iaitu Vitamin C SR dan ostematrix.

Vitamin C SR ni sangat bagus untuk mencegah sakit gigi,gusi berdarah,mempercepatkan pembekuan darah dan bertindak sebagai kolagen pada kulit. 1 Tablet vitamin ini mengandungi 500mg vit c yang diperlukan oleh sel dan dilepaskan secara konsisten selama 5 jam iaitu 100mg setiap jam.
Ostematrix ni membantu dalam memberi kalsium yang mencukupi untuk menjaga enamel gigi daripada mereput ataupun patah.Hanya perlukan pengambilan 4 biji tablet ni yang mengandungi magnesium,vitamin D dan kalsium amat membantu mencegah sakit gigi.

Inginkan lebih info?
Sila hubungi saya di nombor ini
012-8373981
Irene
Sid 1072569


0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Penafian

Segala maklumat yang terkandung di dalam blog ini adalah berkaitan produk kesihatan Shaklee. Ia bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sekiranya anda menghidap sebarang penyakit sila dapatkan khidmat nasihat dan rawatan daripada doktor dan pakar pemakanan anda.

Sijil Halal Shaklee

Total Pageviews