Rabu, 22 April 2015

Jangan amalkan diet Yo-Yo!

Salam sejahtera pembaca blog entri irenevitamin!
Pernah dengar tentang diet Yo-Yo?Masakini ianya amat hebat diperkatakan oleh setiap peringkat umur,tidak kira daripada remaja kepada peringkat dewasa.Diet cara yang tidak sihat ni sering diamalkan oleh individu yang mempunyai konflik ingin kurus tetapi tiada  perancangan jangka panjang untuk kekal sihat dan kurus.Jadilah diet Yoyo!

Sebenarnya diet yoyo ni tidak baik diamalkan kerana penurunan jisim berat badan yang drastik mengakibatkan apabila seseorang tidak berdiet atau tidak menjaga pemakanan mereka maka akan menyebabkan pertambahan berat badan mendadak.Malah lebih gemuk daripada sebelumnya lagi.Jadi kena hati - hati ya.Jangan sebarangan diet.

Tips kesihatan;

1)Jangan lupakan sarapan pagi

Walaupun kita sedang diet,jangan lupakan makan sarapan anda.Walaupun dalam jumlah yang sedikit.Boleh pilih emping jagung beserta susu rendah lemak,mee goreng,nasi goreng,sandwich ataupun kuih muih dalam kuantiti yang kecil.Ini kerana perut berasid selepas kita bangun daripada tidur dalam jangka waktu 5-6 jam.Ini bagi meneutralkan keasidan dalam perut kita.

2)Pengambilan makanan kurang berlemak

Lebihkan memakan sayuran,buah-buahan dan makanan kurang lemak seperti mentega,daging merah dan
makanan manis yang menyumbang kepada pembentukan lemak tepu dalam badan.Pengumpulan lemak ni bukannya terjadi dalam sehari dua tetapi telah mengambil masa berbulan malah bertahun-tahun lamanya tanpa dibuang daripada badan.Apatah lagi jika anda seorang yang mempunyai kadar metabolisme yang rendah.Lagi lambat pembuangan lemak terjadi.

3)Jangan abaikan senaman

Senaman walaupun hanya dengan berjalan kaki,menaiki anak tangga dan berlari-lari anak ataupun berjogging sangatlah digalakkan. Jika diamalkan selalu,pembakaran lemak pada bahagian badan seperti kaki,bawah lengan dan peha boleh di kurangkan.

4)Pilih produk pelangsingan yang efektif dan selamat serta semulajadi

Saya amat galakkan anda untuk memilih vitamin daripada sumber yang boleh dipercayai iaitu yang berasaskan bahan-bahan semulajadi yang selamat dan telah menjalankan pelbagai ujian tahap keberkesanannya.Produk Shaklee terutamanya melalui Shape Up Programme telah terbukti secara klinikal berjaya menurunkan berat badan dan mengurangkan lemak yang tidak diperlukan oleh tubuh badan.
Apakah shape up programme?
Anda pasti teruja apabila mendapati hasilnya yang berkesan,selamat dan bebas daripada bahan kimia terlarang.

3 cara mudah boleh bantu anda dapatkan kesihatan,bentuk badan ideal dan pengurangan lemak yang berkesan.

=========================================
Sihat dan Berjaya.
Jom sertai kami.Bagaimana ingin menjadi ahli?


Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini Sila hubungi saya segera :
Perunding Vitamin Anda :

Irene Chew
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah.
Cod/by hand Tenom,Sabah
Gdex seluruh Malaysia Contact No : 012-8373981 (whatsapp/instagram/telegram)

Email : irene_adel26@yahoo.com

FANPAGE FB: https://www.facebook.com.irenevitamin.com
FB :Irene Chew

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee
Anda boleh dapatkan konsultasi percuma &  produk Shaklee dari saya.




0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Penafian

Segala maklumat yang terkandung di dalam blog ini adalah berkaitan produk kesihatan Shaklee. Ia bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sekiranya anda menghidap sebarang penyakit sila dapatkan khidmat nasihat dan rawatan daripada doktor dan pakar pemakanan anda.

Sijil Halal Shaklee

Total Pageviews