Khamis, 14 Ogos 2014

Supplemen yang sesuai diambil sebelum,semasa dan selepas Raya💃

Hai Salam damai pembaca budiman. ..
Saya nak share tentang kebaikan supplemen shaklee ni.Apa yang hebat sangat ya?
Ramai antara pembaca budiman kurang menyedari tentang supplemen yang boleh kita ambil sebelum,semasa dan selepas perayaan.Tak kira lah Perayaan Tahun Baru Cina,Thaipusam,Hari Raya mahupun sambutan Natal.
Time sebelum sampai masa iaitu tarikh sambutan perayaan yang kita anuti kita biasanya berazam untuk kurus,body ramping dan kulit muka gebu mulus..
Tatkala sudah sampai masa,semua makanan pun dimakan saja.Tak kira lah disebabkan nak ambil hati tuan rumah yang kita kunjungi mahupun kerana nak balas dendam kononnya sebelum tu kena sekat dan kontrol makan...Macam kena saja dengan saya ni.hehe...
Apalagi bila selepas seminggu lebih,ni selepas Raya berat badan terasa macam naik berkilo-kilo. Huh..macam nak marah saja dengan timbangan tu.Rasanya bukan saya sorang saja yang kena macam begini kan.Tapi itu duluuu. .Time belum ada ilmu dalam pemakanan supplemen ni.Sejak saya berkenalan dan mencuba sendiri kehebatan supplemen ni banyak manfaat yang saya rasai.

1)Makan banyak tapi tak berat

Ni lagi best kan.sebabnya kalau kita makan lecithin dan Omega Guard selepas makan berlemak dan ada kolesterol seperti rendang,kari dan hidangan berkuah lainnya akan dapat membantu Menguraikan lemak dalam darah.so tiada lah lemak tepu berkumpul dalam saluran darah..Semua dah keluar ikut saluran yang betul. .opss. hehe..

2)Rasa kenyang yang berpanjangan

Ini lagi best sangat.Bukan apa kita akan mengambil sebarang makanan yang terhidang dalam kuantiti yang sedikit.Macam rasa kenyang saja..Kadang tu kita ambil juga untuk tak menghampakan tuan rumah.Kesian dekat dia yang susah payah masak untuk tetamu kan.

Pengambilan supplemen yang konsisten akan dapat membantu kita diet secara sihat dan teratur..Badan sihat terhindar dari sebarang penyakit seperti darah tinggi dan kencing manis.

Ini sajalah perkongsian saya buat kali ini.semoga berjumpa lagi di masa akan datang dengan entri yang lebih menarik lagi yang akan saya kongsikan..
Apa pun sila berhubung dengan saya
Pengedar sah shaklee daerah tenom sabah
Telefon/whatsapp
0128373981
COD Pekan Tenom Sabah
Gdex/poslaju seluruh  Malaysia


Posted via Blogaway

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Penafian

Segala maklumat yang terkandung di dalam blog ini adalah berkaitan produk kesihatan Shaklee. Ia bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sekiranya anda menghidap sebarang penyakit sila dapatkan khidmat nasihat dan rawatan daripada doktor dan pakar pemakanan anda.

Sijil Halal Shaklee

Total Pageviews