Sabtu, 2 Ogos 2014

Atasi batuk berkahak & selsema dengan gandingan omega & nutriferon


Hari ni saya nak share satu lagi entry pasti testimonial Shaklee

Last  2 weeks saya terima sms dari seseorang . Dia tanya saya any supplement Shaklee yang sesuai untuk 4 months old baby. Katanya baby dia sudah hampir sebulan batuk berkahak tak baik-baik. Bila dah berkahak tu memang senang kena infection la kan. Demam on and off. Sampai satu tahap kena nebuliser setiap hari. Kesian saya dengar. Saya faham apa yang dia rasa. Takde siapa yang suka tengok anak sakit. Anak saya dulu-dulu pun pernah kena nebuliser. Nebuliser ni tak sakit tapi baby akan rasa x selesa. Bila x selesa meraung dan mengelupur la dia. Itu belum masuk case suction di unit physiotherapy  Kita yang tengok pun kalau tidak cekal hati rasa nak meraung sekali. Sedih betul.

Apakah manfaat omega guard dan nutriferon untuk ibu menyusukan bayi ?

Saya cakap dengan dia untuk baby tiada supplement yang sesuai. Bawah 1 tahun bukan boleh suka-suka bagi makan ubat or supplement. Masa tu saya tengah driving jadi saya minta dia tengok di my FB Casabonda Mama and Kids dulu.

Inilah yang saya share di FB. Omega Guard dan nutriferon. Boleh diambil oleh ibu-ibu yang menyusukan bayi . InsyaAllah membantu proses pemulihan bayi yang selalu selsema dan demam. Bila diambil oleh ibu manfaatnya akan diperolehi bayi semasa menyusu.  Saya sendiri ambil Omega Guard setiap hari. Bila Durra kena selesema atau batuk teruk saya akan ambil nutriferon 1 sachet sehari. Sebenarnya kedua-dua omega guard dan nutriferon lebih baik diambil sebagai 'prevention'.

Ruginya beli supplement tapi tak makan.

Petang tu saya call dia semula.

Dia : Kak omega guard macam dalam gambar tu saya ada. Saya beli sekali dengan set mengandung dulu
Saya : Ye ke.. Bagusla...adik makan tak?
Dia : erm..Tak makan kak. Saya rasa bila makan macam x de kesan je. Ada lagi 3-4 botol yang saya beli dulu tapi saya tidak habis makan. Nanti malam saya whatsapp akak gambar ya. Saya tidak ingat yang mana satu.

Malam tu dia whatsapp gambar. MasyaAllah rupanya semua dia ada. Vitalea, chewable vit C, B  complex dan Omega Guard.
Katanya beli masa dah 35 minggu mengandung. Dia sempat makan 3 minggu sahaja (bersalin at 38 weeks) . Lepas tu terus lupa. Masa berpantang dia tak makan apa-apa.

Saya pesan padanya. Bila beli supplement kita kena konsisten makan (pesanan untuk diri saya sendiri juga). Bukan makan 2-3 kali dan berharap miracle atau perubahan besar berlaku. Sel-sel badan memerlukan kira-kira 90 hari untuk renew sel yang rosak. Itu belum masuk bab healing crisis. Jangan suka-suka beli ikut orang tapi kita tak makan. Jika kita tak makan kita tak akan rasa kebaikkan produk. Bila kita x rasa kebaikkan produk kita tak boleh nak share dan bantu orang lain. Sangat-sangat rugi. Rugi duit dan rugi peluang untuk menambah nilai dalam hidup orang lain.  Sihat atau sakit adalah adalah aturan Allah dan ambil supplement adalah satu usaha. Pastikan masa nak makan supplement kita niatkan diberi kesihatan yang baik. Dengan kesihatan yang baik kita dapat beribadat dengan sempurna, dapat menunaikan tanggungjawab sebagai isteri dan ibu dan melaksanakan tanggungjawab2 lain.

Saya terangkan padanya aturan asas untuk makan supplement. Setiap supplement ada fungsi tertentu. Dia pun mengikut juga apa yang saya pesan.

Pengedar sah shaklee
daerah tenom sabah
Nutriferon omega guard
Hubungi saya Perunding Vitamin anda
Irene Chew
SID 1072569
Wassap 012-8373981

Kredit kpda blog mama and kids


Posted via Blogaway

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Penafian

Segala maklumat yang terkandung di dalam blog ini adalah berkaitan produk kesihatan Shaklee. Ia bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sekiranya anda menghidap sebarang penyakit sila dapatkan khidmat nasihat dan rawatan daripada doktor dan pakar pemakanan anda.

Sijil Halal Shaklee

Total Pageviews