Ahad, 3 Ogos 2014

Anda kurang berat badan?

Vitamin amat diperlukan dalam sistem badan manusia untuk berfungsi dengan baik.kekurangan berat badan yang ideal menyebabkan individu kelihatan kurang bermaya dan kurus.3 supplemen yang boleh membantu anda dalam penghasilan pertambahan berat badan ideal adalah dengan mengambil vitamin vitalea,B complex,meal shake dan Energizing Soy Protein ( ESP )
1.Meal Shake - Membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting. sumber yang kaya kalsium, fiber dan protein.Secara basicnya, protin amat penting dalam proses menambah berat badan, kerana pengambilan protin boleh mengisi keperluan tubuh kerana protin adalah asas kepada pemakanan tubuh badan sama ada nak tambah berat , nak kurus, nak cantik..kesemuanya perlukan protin dan antara sebab yg lain ialah, protin membantu penyerapan yg lebih baik ke atas supplement yang kita ambil..

2.Vitalea - membekal 23 jenis vitamin penting bersama iron yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah yang sememangnya diperlukan oleh tubuh badan kita. Supplemen penting untuk diet yang mana walau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang, mengelak pitam dan pening.

3.B-Complex - Mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan. BComplex sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress (sebagai penenang), Membantu meninggikan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu kita berfikiran positif sentiasa.
4)ESP amat baik untuk Hormon kerana kacang soya kaya dengan isoflavones yang mana fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu dalam merendahkan paras kolesterol LDL,mencegah penyakit osteoporosis dan sakit jantung.
Selain itu protein juga adalah bahan utama dalam pelbagai organ dan tisu badan manusia.Jadi jangan rasa rendah diri lagi dengan bentuk badan anda yang terlalu kurus tu ye. Boleh cuba Weight Gain Set / Set Tambah Berat Badan Shaklee ni.


Posted via Blogaway

1 ulasan:

 

Penafian

Segala maklumat yang terkandung di dalam blog ini adalah berkaitan produk kesihatan Shaklee. Ia bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sekiranya anda menghidap sebarang penyakit sila dapatkan khidmat nasihat dan rawatan daripada doktor dan pakar pemakanan anda.

Sijil Halal Shaklee

Total Pageviews