Selasa, 23 Februari 2016

SHAKLEE TENOM SABAH:Mengapa saya memilih Omega Guard,minyak ikan tulen terbaik dunia

============================
FAQ : OMEGA GUARD ( Fish Oil/ Minyak Ikan )
============================

✿ Soalan 1 :  Saya mampu beli banyak ikan yang mahal-mahal untuk dapatkan Omega-3,EPA dan DHA dalam minyak ikan untuk anak saya . Buat apa nk beli Omega Guard ?

Jawapan # 1. Mungkin anda memberikan anak anda makanan yang kaya dengan Omega 3 dan DHA dan nutrien lain , makanan seperti akan tuna, salmon,makarel dan organ dalaman seperti hati. Selerakah kita untuk makan ikan setiap hari ? Bukan saja anak-anak tidak suka dengan makanan jenis ini, Malah makanan begini mengundang risiko kesihatan. Menurut Pertubuhan Jantung Amerika sesetengah ikan mengandungi jumlah merkuri dan plumbum yang berbahaya. Bahan cemar ini boleh menjejaskan perkembangan otak dan neurologi pada kanak-kanak  dan pekembangan janin dalam rahim. Boleh baca disini : http://bit.ly/9P69Yc

-------------------------------

✿ Soalan 2:  Saya tengok ada orang jual minyak ikan dalam soft kapsul mcm Omega Guard ni murah lagi dr Omega Guard.

Jawapan # 2. Ya benar , beratus-ratus jenis supplemen Omega 3 DHA dan EPA boleh ditemui di internet dan farmasi. Walau bagaimanapun, mengambil produk yang entah mana asal usulnya merisikokan diri anda.

o - Terdapat dua jenis makanan tambahan minyak ikan ;

i) Supplemen ● dibuat dari badan ikan adalah selamat.

ii) SUpplemen ● dibuat dari hati ikan, seperti minyak hati ikan kod, tidak selamat.

Kebanyakan minyak ikan yang dijual di farmasi dan internet mempunyai label "cod liver oil" . Hati ikan kod ini  mempunyai paras yg amat tinggi bentuk retinol vitamin A. Jumlah besar retinol boleh membahayakan otak anak kecil dan bayi dalam kandungan anda.

● Omega Guard Shaklee juga menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini. Ia dihasilkan melalui satu proses penyulingan proprietri 3 molekul untuk mengekstrak asid lemak omega-3  yang paling tulen & paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin & PCB (polychlirinated biphenyl- bahan kimia industri yang sangat toksid).

---------------------------------------------

✿ Soalan 3: Apa beza Shaklee dengan Top-top brand vitamin kanak-kanak lain ?

Kebanyakan Vitamin kanak-kanak dipasaran dicipta untuk menarik minat kanak-kanak , Vitamins yang sarat dengan pemanis tiruan, perisa, pewarna, aditif dan binders. Mengapa nak makan ikan di meja yang tercemar sedangkan ada yg bersih. Selama lebih 50 tahun, generasi demi generasi telah bergantung pada Shaklee kerana telah membuat sesuatu yang berbeza dari yang lain iaitu mencipta produk yang selamat dan berkesan tanpa syarat .

Apabila anda memilih Shaklee, yakinlah dengan tiga perkara – ia sentiasa SELAMAT, BERKESAN dan MESRA ALAM


0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Penafian

Segala maklumat yang terkandung di dalam blog ini adalah berkaitan produk kesihatan Shaklee. Ia bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sekiranya anda menghidap sebarang penyakit sila dapatkan khidmat nasihat dan rawatan daripada doktor dan pakar pemakanan anda.

Sijil Halal Shaklee

Total Pageviews