Sabtu, 16 Januari 2016

SHAKLEE TENOM SABAH:Kopi tidak boleh diminum

Kopi tidak dibenarkan apabila mengambil sebarang supplemen

Harus diambil perhatian sepenuhnya bahawa pengambilan kopi,teh dan milo tidak digalakkan kerana mengandungi kafein yang boleh menganggu penyerapan vitamin kedalam tubuh.Ianya akan dikeluarkan semula melalui peluh dan air kencing.Kan dah membazir tu..Sebaiknya meminum air putih dengan kadar yang banyak.



Kafein bersifat menguraikan zat zat aktif yang ingin diserap dalam tubuh badan. Antara zat aktif yg mudah terurai adalah Vit C.

Contoh: Anda bangun pagi & makan Vit C bersama kafein (teh,kopi,air karbonat).Vit C akan keluar bersama-sama dgn air kencing.Jadi rugi la anda ambil zat aktif.

Majoriti Suplemen tidak  galakkan kafein ataupun jika boleh elakkan terus kafein. Pastikan air putih diambil secukupnya. 1liter untuksetiap 25kg berat badan.

Ingin mendapatkan vitamin Shaklee dari saya?
Hubungi sayanpengedar Sah Shaklee kawasan Tenom Sabah melalui telefon,whatapp atau sms ke 012~8373981 Irene..
Perkhidmatan poslaju seluruh Malaysia


0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Penafian

Segala maklumat yang terkandung di dalam blog ini adalah berkaitan produk kesihatan Shaklee. Ia bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sekiranya anda menghidap sebarang penyakit sila dapatkan khidmat nasihat dan rawatan daripada doktor dan pakar pemakanan anda.

Sijil Halal Shaklee

Total Pageviews