Sabtu, 31 Januari 2015

Nutrien dalam Tauhu dalam kecantikan kulit


NUTRIEN DALAM TAUHU

Tauhu diperbuat daripada kacang soya, ia dianggap sebagai makanan lengkap kerana ia mengandungi kesemua 8 asid amino penting. Sudah tentu tauhu dipenuhi dengan protein di mana vegetarian menggunakannya sebagai pengganti daging. Malahan menurut Amalan Makanan Sihat Dunia, satu blok tauhu iaitu 4 auns dipenuhi dengan 9.16 gram protein , yang merupakan lebih daripada 18 peratus daripada nilai harian keperluan protein!

Berikut adalah beberapa nutrien lain tauhu ini:

Besi, tembaga dan mangan

Membantu menyerap antara satu sama lain dalam badan, dan tauhu adalah sumber yang baik untuk semua tiga nutrien ini. Empat auns tauhu menyediakan kira-kira satu pertiga daripada Nilai Harian besi dan mangan, dan kira-kira 11 peratus daripada Nilai Harian tembaga.

Kalsium

Kalsium sulfat digunakan sebagai koagulan dalam tauhu , yang pada asasnya dibuat daripada susu soya. Empat auns tauhu mengandungi kira-kira 10 peratus daripada Nilai harian kalsium.

Omega 3

Ikan adalah sumber yang paling biasa daripada asid lemak , tetapi bagi mereka yang alah kepada ikan, tauhu adalah sumber gantian yang baik untuk Omega 3. Empat auns tauhu mengandungi lebih daripada 14 peratus daripada Nilai harian Omega 3.

Selenium

Sesetengah jenis ikan dan kacang adalah sumber yang baik untuk selenium, begitu juga tauhu ; empat auns tauhu mengandungi lebih daripada 14 peratus daripada Nilai harian selenium.

PENCEGAH PENYAKIT

Jadi apa yang semua nutrien ini manfaatkan untuk anda? Berikut adalah beberapa perkara yang boleh tauhu anugerahkan kesihatan untuk anda:
Besi dan tembaga adalah penting untuk sintesis hemoglobin, yang menghasilkan tenaga. Tembaga dan mangan yang bertanggungjawab bagi enzim yang memusnahkan radikal bebas, dan tembaga itu sendiri boleh membantu mengurangkan gejala-gejala artritis reumatoid.

Kalsium adalah sudah tentu vitamin yang mengekalkan tulang yang kuat. Ia boleh membantu mengurangkan kehilangan tulang dalam orang-orang dengan artritis reumatoid.

Omega 3 asid lemak adalah baik untuk jantung anda dan boleh membantu mengelakkan pembekuan darah. Mereka juga boleh menghalang kolesterol daripada menyumbat arteri anda.

Selenium adalah pelindung yang kuat terhadap radikal bebas. Ia berfungsi dengan iodin untuk membantu mengawal tiroid dan telah ditunjukkan untuk membaiki DNA, menjadikannya kanser pejuang juga.

Soya juga mengandungi sebatian dipanggil isoflavon yang mempunyai banyak ciri-ciri yang bermanfaat juga. Isoflavon boleh meniru estrogen dan memberi manfaat kepada wanita semasa menopaus. Isoflavon boleh mengurangkan beberapa gejala menopaus, seperti hot flashes. Isoflavon juga telah dikaitkan dengan mengurangkan risiko kanser payudara dan kanser prostat. Tahap rendah LDL (kolesterol tidak baik) dan tahap yang lebih tinggi HDL (kolesterol yang baik) telah dikaitkan dengan isoflavon.

KESAN NEGATIF ​​DARI SOYA!!


Sudah tentu , makan terlalu banyak dalam apa-apa jua makanan adalah sangat tidak baik untuk anda begitu juga dengan tauhu. Walaupun manfaatnya banyak, memakan terlalu banyak tauhu, atau mana-mana produk soya boleh menyebabkan beberapa kesan negatif. Isoflavon yang sama yang boleh menurunkan LDL dan risiko beberapa jenis kanser juga boleh melakukan mudarat jika dimakan berlebihan. Kerana isoflavon meniru estrogen, ia boleh mengganggu tiroid dan menyebabkan ia rosak.

Kajian telah menunjukkan bahawa terlalu banyak soya juga boleh menyebabkan isu-isu pembiakan dalam lelaki dan perempuan dan juga boleh menyebabkan akil baligh awal.

Walaupun kacang soya dalam dos yang kecil boleh mengurangkan risiko kanser payudara, beberapa kajian menunjukkan bahawa makan terlalu banyak ia sebenarnya boleh mencetuskan pembangunan kanser payudara.

Walau bagaimanapun, ia adalah penting untuk ingat bahawa kesan-kesan ini hanya akan berlaku selepas makan dalam jumlah yang BANYAK soya secara TETAP . Makan tauhu, atau mana-mana produk soya yang lain, dalam kesederhanaan adalah kunci kebaikan kesihatan dan menggabungkan makanan ajaib ini ke dalam diet anda boleh memberi faedah yang menakjubkan untuk kesihatan anda.

Jadi jika anda penggemar soya,tidak kira susu soya,tauhu mahupun ekstrak soya seperti yong tauhu bolehlah beralih kepada produk berkualiti soya daripada Shaklee..Soya yang diproses tidak diubahsuai genetiknya..Ianya diproses secara semulajadi.

Energizing Soy Protein ini diiktiraf seluruh dunia melalui ujian komprehensif dan kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan.Kacang soya yang dihasilkan oleh Shaklee hanya mengandungi "non GMO iaitu non genetically modified organism di mana penghasilannya pada kadar suhu yang rendah.Setong Esp (850 gram) dihasilkan daripada 30 kg kacang soya dam memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

Tahukah anda?

1 hidangan Esp bersamaan 2 kali ganda daging
4 kali ganda telur
12 kali ganda susu rendah lemak
Tiada kolesterol
Tiada asid urik
Sangat mudah diserap oleh tubuh manusia!

**Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

=========================================
Sihat dan Berjaya.
Jom sertai kami.Bagaimana ingin menjadi ahli?


Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini Sila hubungi saya segera :
Perunding Vitamin Anda :

Irene Chew
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah.
Cod/by hand Tenom,Sabah
Gdex seluruh Malaysia Contact No : 012-8373981 (whatsapp/instagram/telegram)

Email : irene_adel26@yahoo.com

FANPAGE FB: https://www.facebook.com.irenevitamin.com
FB :Irene Chew

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee
Anda boleh dapatkan konsultasi percuma &  produk Shaklee dari saya.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Penafian

Segala maklumat yang terkandung di dalam blog ini adalah berkaitan produk kesihatan Shaklee. Ia bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sekiranya anda menghidap sebarang penyakit sila dapatkan khidmat nasihat dan rawatan daripada doktor dan pakar pemakanan anda.

Sijil Halal Shaklee

Total Pageviews