Khamis, 8 Januari 2015

Alfalfa Shaklee,Raja tumbuhan!

Promosi Januari
Promosi 2015
Promosi Alfalfa kembali lagi!!

Hai Salam damai dan bertemu kembali dalam entri blog irenevitamin. Kali ni saya nak hebahkan kepada kawan-kawan dan peminat tegar supplemen alfalfa ni betapa hebatnya mengambil supplemen ini setiap hari tanpa gagal!

Almaklumlah bulan ni shaklee telah menyenaraikan supplemen vivix si tonik ajaib,Alfalfa si Raja Tumbuhan dan  vitalea chewable terbaik untuk kanak-kanak sebagai hadiah terbaik tahun ni kerana kita berpeluang mendapatkan supplemen ni dengan harga yang cukup murah!!Nak lagi murah jom jadi  ahli Shaklee dan saya akan bantu anda jadi hebat!

Alfalfa adalah sejenis tumbuhan yang mempunyai akar sangat panjang menjangkau ke dalam perut bumi.Segala nutrien diserap melalui akarnya yang mencapai beberapa meter di bawah tanah.

Antara separuh dari akar pokok Alfalfa
Alfalfa berasal dari bahasa arab terbahagi dua bahagian iaitu "Al" bererti Allah dan "falf" bererti ribuan kenikmatan dan manfaat atau orang Yunani kata "bapa dari segala makanan" kerana pokok Alfalfa hanya tumbuh renek tetapi akarnya menjalar panjang hingga 30m ke dalam tanah yang mampu menyerap segala khasiat dan nutrien yang diperlukan oleh badan manusia. Tumbuhan Alfalfa mengandungi 60 nutrients iaitu kandungan protein di dlm Alfalfa adalah 18.9% dibandingkan dengan daging sapi iaitu 16.5%, 3.3% untuk susu dan 13.1% untuk telur. Alfalfa juga mengandungi khasiat kalsium yang sangat tinggi iaitu 14 kali ganda berbanding gandum.

Antara vitamin dan mineral yang terdapat di dalam Alfalfa adalah vitamin A, Thiamin (vitamin B1), Riboflavin(vitamin B2), Niasin (vitamin B3), vitamin B5, vitamin B6, vitamin C, vitamin K, asid folic, kalsium, magnesium, fosforus, Zink dan Copper. Dengan segala khasiat yang ada di dalam Alfalfa tidak hairanlah mengapa ianya mampu memberi segala kebaikan kepada tubuh badan kita antaranya :

1. Bagus untuk membuang toksin di dalam tubuh.

2. meningkatkan jumlah sel darah merah

3. sebagai antioksidan

4. mencegah penyakit kanser

5. berfungsi sebagai antikolesterol

6. menggantikan sel yang rosak

7. melembutkan salur darah

8. membantu menurunkan kadar kolesterol

9. menurunkan tekanan darah tinggi

10. mengurangkan bahaya dari kesan merokok

11. mencegah radang sendi

12. mengurangi penyakit asthma

13. membantu melambatkan penuaan

14. meningkatkan sistem imun tubuh

15. mengubati anemia

16. membantu dalam keseimbangan hormon dan menopause

17. membantu dalam sistem pencernaan dan penghadaman yang lebih baik.

18. Bertindak sebagai milk booster ataupun penggalak pengeluaran susu ibu.

19. Bantu menguruskan badan.

Sehari saya syorkan kepada kawan-kawan ambil 10 biji alfalfa ni.Di samping meminum banyak air putih sebanyak 1.5 liter untuk melancarkan aliran penghadaman dan me maksimum kan fungsi utama supplemen ini.

Jangan tunggu lagi kerana bulan Januari ni hanya tinggal beberapa hari saja lagi...

Jom PM saya..
012-8373981


Posted via Blogaway

1 ulasan:

  1. Saya pun suka alfalfa..inilah kacip fatimah moden ..memang supplement wajib utk semua wanita..seronok baca entry nie byk info..tahniah irene

    BalasPadam

 

Penafian

Segala maklumat yang terkandung di dalam blog ini adalah berkaitan produk kesihatan Shaklee. Ia bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sekiranya anda menghidap sebarang penyakit sila dapatkan khidmat nasihat dan rawatan daripada doktor dan pakar pemakanan anda.

Sijil Halal Shaklee

Total Pageviews