Isnin, 6 Julai 2015

SHAKLEE TENOM SABAH : Kawal tekanan & obesiti dengan B Complex

Salam sejahtera..

Stres @ tekanan serta obesiti saling berkait rapat di antara satu dengan yang lain?

Antara salah satu faktor stres yang saya nampak pada masa kini ialah disebabkan tekanan kerja yang banyak di pejabat sehingga apabila dibawa balik mengakibatkan cenderung marahkan anak,suami malah ahli keluarga yang lain..Dulu saya pernah mengalami stres dari tempat kerja kerana kesibukan bertemu pelanggan di kaunter,kerja banyak dan arahan dari pihak atasan yang menambahkan lagi kepeningan saya.Rasa macam nak lari saja dari semua ni..Mujurlah semasa mengandung pada hujung tahun 2013 saya di perkenalkan dengan produk berkualiti ni.

Dalam bekerja siang hari dan apabila balik petang nak uruskan anak dan rumah tangga lagi memang agak penat apalagi masa tu bayi saya masih menyusu badan dan bangun setiap 2 jam sekali.Saya sebenarnya kalau hendak menyusukan bayi dengan susu badan ni kena duduk sebab tidak selesa nak menyusu sambil berbaring...Lepas tu bila nak baringkan semula kena jaga kalau baby selesa tidur nyenyak baru lah saya baring semula.Macam tu lah sepanjang saya menyusukan bayi saya semua..sekarang ni dah ada baby keempat!

Bila dah selalu penat,tekanan di tempat kerja lagi..Saya cenderung makan lebih banyak..Kadang tu makan tengah hari makan sepinggan nasi dengan lauk,jam 3 petang makan makanan ringan @ junk food,minum pula minuman berkarbonat..Sebab rasa seronok makan banyak junk food ni.Kadang kala kawan-kawan pakat beli ice blended yam flavored dengan puding kelapa. Masa tu memang saya kelihatan gemuk walaupun tidak lah mencapai tahap obes. Tapi bmi dah lebih daripada berat sepatutnya..sedih tau

Jadi apabila saya dah study produk shaklee ni terutama b complex saya mendapati bahawa manfaat utamanya menukarkan makanan kepada tenaga. Nutrien makanan yang saya ambil jika berlebihan b complex akan tukarkan karbohidrat kepada tenaga menjadikan saya dapat bekerja lebih produktif sekaligus mengurangkan masalah keletihan.

Selain itu dengan pengambilan b complex ni saya dapat memastikan kesihatan fungsi saraf dapat dipertingkatkan sekaligus meredakan sakit kepala,tekanan,kemurungan dan insomnia. Apabila kesihatan mental di perbaiki,saya dapat mengurangkan keinginan untuk makan makanan ringan secara perlahan-lahan.Ini dapat dilihat apabila berat saya walaupun tidak kepada bmi yang sepatutnya namun jauh lebih baik dari sebelumnya.


Jika ingin mencuba sebotol hari ni saya cadangkan kepada anda rebutlah peluang dapatkan 4 botol sekaligus dengan harga yang jimat kerana bulan ni B complex menawarkan pakej yang menarik dan boleh digunakan lebih lama lagi..
Hubungi saya,Pengedar Sah  shaklee kawasan daerah Tenom,Sabah,pengeposan seluruh Malaysia melalui whatapp/ telefon 0128373981 Irene


0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Penafian

Segala maklumat yang terkandung di dalam blog ini adalah berkaitan produk kesihatan Shaklee. Ia bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sekiranya anda menghidap sebarang penyakit sila dapatkan khidmat nasihat dan rawatan daripada doktor dan pakar pemakanan anda.

Sijil Halal Shaklee

Total Pageviews